آموزش اتوکد- بخش پانزدهم

 

در بحث آموزش اتوکد ، ابزار بعدی که در پنجره Modify به چشم می خوره ابزار Stretch هست. این ابزار به معنی کشیدن ، خب مسلما برای کشیدن موضوعات مختلف بکار می ره

آموزش اتوکد

اینهم مثل همه ابزارهای اتوکد بعد از انتخاب ابزار و انتخاب موضوع یک نقطه مبدا انتخاب می کنید و بعد یا فاصله را وارد می کنید و یا نقطه دوم را.

کنار این ابزار ابزار پرکاربردی به نام Scale وجود داره. این ابزار ویرایشی مخصوص بزرگ و یا کوچک کردن ترسیمات هست. می تونید این ابزار رو از طریق کلید اون و یا میانبر sc فعل کنید. بعد از فعال کردن این ابزار و انتخاب موضوع و البته به نقطه مبدا نوبت به مشخص کردن مقیاس مورد نظر می رسه. در مورد مقیاس باید بگم که اعداد بزرگتر از یک ترسیم رو بزرگ و اعداد کوچکتر از یک ترسیم رو کوچک می کنند.

 

در صورتیکه بخواید یک کپی از ترسیم گرفته و بعد اون رو کوچک یا بزرگ کنید بعد از انتخاب نقطه مبدا باید c بزنید

و البته اگر بخواید براساس یک مرجع ترسیمتون رو کوچک یا بزرگ کنید باید بعد از انتخاب نقطه مبدا r که مخفف reference هست بزنید. بعد از زدن r باید ابتدا سر پاره خط و بعد انتهای پاره خطی از ترسیم که قراره نسبت به اون کوچک یا بزرگ بشه رو انتخاب کنید. بعد اگر ماوس رو کون بدید می بینید که ترسیم داره نسبت به اون پاره خط بزرگ و کوچک می شه.

نکته مهم اینه که در ابزار scale نقطه مبدا خیلی مهمه و در حالت referenceبهتره که اون پاره خطی رو که می خواید نسبت به اون ترسیمتون رو بزرگ و یا کوچک کنید رو روی مرجع انداخته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*