در ادامه آموزش نورهای vray تنها نوری که می ماند نور VRayAmbientLight هست. VRayAmbientLight نور محیطی رو شبیه سازی می کند در واقع نوری که در تمامی جهات پراکنده می شود نه در یک جهت خاص.
تنظیمات این نور به شرح زیر است:
Enabled : نور رو روشن خاموش می کند.
mode :مشخص می کند چه نوع اشعه ای تحت تاثیر VRayAmbientLight قرار بگیرد.
gi min distance : (فکر کنم هیچ جا بهتون نگفتم که GI مخفف global illumination هست یعنی نور محیطی) فاصله ای از اشیا رو مشخص می کند که نور محیطی که توسط VRayAmbientLight ساطع می شود در آن اثر نمی گذاره.
color : رنگ نور
intensity : شدت نور
light map : اگر بخواین texture بدید
compensate exposure :این گزینه وقتی مفهوم پیدا می کنه که از VRayPhysicalCamera استفاده می کنید. وقتی تیک این گزینه رو می زنید می تونید مطمئن باشید که تنظیمات exposure مربوط بهVRayPhysicalCamera تاثیری بر رنگ نور VRayAmbientLight ندارد.