در مورد Ambient occlusion قبلاً در مبحث آموزش vray صحبت کردیم. یکی از دوستانمون برام یک عکسی فرستاده که در واقع یکی از روش استفاده از همین تنظیم هست . امروز می خوام این روش رندر گرفتن رو براتون مرحله به مرحله بگم.
در مرحله اول باید در قسمت تنظیمات رندر global switches رو زده و به آن یک متریال vraymtl بدید.
این متریال رو به یکی از slot های پنجره material editor بدید تا بتونید اون رو تغییر بدید
همانطور که قبلا هم گفتیم این متریال به کل صحنه داده می شه و دیگه خبری از متریال هایی که ساخته بودید نیست. برای اینکه دقیقاً مثل طرح بشه باید رنگ diffuse رو سفید کنید.
در تنظیمات رندر تیک Ambient occlusion رو بزنید. این قسمت رو قبلاً براتون توضیح دادم.
بقیه تنظیمات رندر با خودتون و بنا به نیازتون باید باشه.
و این هم نتیجه نهایی
سلام ممنون از اموزشهای عالیتون اگر امکانش هست در مورد رندر المنت هم توضیح بدید ممنون