در آموزش vray در مورد روش های بازتابش غیر مستقیم (indirect illumination) صحبت کردیم. امروز می خواهیم به بررسی تنظیمات اون بپردازیم.
On: مسلماً indirect illumination رو روشن خاموش می کنه
GI caustics:
Reflective: این قسمت باعث می شه که نور غیر مستقیم بوسیله اشیاء براق بازتابش بشه. بطور پیش فرض این گزینه خاموشه چون کمک خیلی کمی به نورپردازی نهایی می کنه ولی باعث noise خیلی ریزی می شه
Refractive: این قسمت باعث می شه که نور غیر مستقیم از اشیاء شفاف مثل شیشه عبور کنه. شما به این گزینه وقتی احتیاج دارید که مثلاً می خواین نور skylight از پنجره به داخل بتابه
Post-processing: تنظیمات این قسمت باعث می شه بتونید تغییراتی هنری توی رندر نهایی ایجاد کنید. تنظیمات پیش فرض یک رندر دقیق ایجاد می کنه ولی اگه می خواید کارون هنری بشه می تونید از این قسمت استفاده کنید.
Saturation: عدد ۰٫۰ یعنی همه رنگ ها از GI حذف شده و همه طوسی بشن و عدد ۱٫۰ یعنی GI بدون تغییر بمونه و اعداد بالاتر رنگ ها رو افزایش می ده
Contrast:این گزینه با Contrast base باهم کار می کنند. اگه ۰٫۰ باشه مقدارش با Contrast base یکی ست و اگه۱٫۰ باشه یعنی بدون تغییر و اعداد بالاتر یعنی Contrast بیشتر
Contrast base: این قسمت مقدار پایه کنتراست رو مشخص می کنه.
سلام دوست گرامی باز هم ممنون از آموزشهای خوب شما ….آیا میشود در مورد استفاده از archmodel توضیحاتی بدهید.چرا موقع استفاده ازآبجکتهای آماده در ویری به شدت سرعت سیستم کند میشود. آیا راهی است که ضمن استفاده از آبجکتهای آماده در سرعت سیستم خللی بوجود نیاید؟؟؟؟سپاسگذارم