همونطوریکه بهتون گفته بودم از این هفته آموزش vray پیشرفته رو داریم. از آموزش انواع متریال ها شروع می کنیم.و امروز آموزش VRay2SidedMtl رو داریم
متریال VRay2SidedMtl یک متریال خیلی مفیده. به شما این اجازه رو می ده که نور رو از پشت شی ببینید
و برای شبیه سازی اشیائی باریک که نور رو کمی از خودشون عبور می دن مثل کاغذ ، پرده های پارچه ای و برگ درختان
Front material: این متریالی که برای سطح جلویی شی بکار می ره.
Back material: این متریالی که برای سطح پشتی بکار می ره. حالا اگر از خودتون می پرسید که پشت و جلو یک شی چطوری تعیین می شه باید به بردار نرمال اون شی نگاه کنید
Use back material: یک چک باکس هست جلوی Back material ، این در واقع همون Use back material ئه که می خواد مطمئن بشه که می خواید از این متریال استفاده کنید یا vray از همون متریال Front material استفاده کنه.
Translucency: مشخص می کنه که کدوم متریال برای دوربین بیشتر مشخص باشه. هر چی به ۰٫۰ نزدیک تر باشه از متریال front بیشتر استفاده می کنه و به ۱۰۰ نزدیک باشه از متریال back …
Force single-sided sub-materials: بهتون توصیه نمی کنم که تیک این قسمت رو بردارید. این قسمت باعث می شود sub-material ها بعنوان متریال one-sided رندر گرفته شود.
مثال:
Opacity: خاموش , Translucency: 20 و Back material: خاموش
Opacity: خاموش , Translucency: 80 و Back material: خاموش
Opacity: 0.5 , Translucency: 20 و Back material: خاموش
Opacity: 0.5 , Translucency: 80 و Back material: خاموش
این هم یک سری دیگه از مثال های VRay2SidedMtl:
و نکته آخر اینکه برای سطوحی مثل plane هم استفاده از این متریال خیلی خوبه و اما سرعت رندر رو خیلی می یاره پائین !!!
با سلام خلاصه بگم کوتاه مفید عالی همیشه به این سبک نوشتن ادامه بدید.
با تشکر رمضانی
ممنون از لطفتون