در آموزش vraydirt می خوایم یک نوع بافت یا بعبارتی texture رو بهتون آموزش بدیم که می تونید افکت های زیادی با اون بسازید مثل کثیفی اطراف یک شکاف مربوط به یک شی و یا … بهتون گفتم بافت یا taxture بخاطر اینکه شما باید به جای map به متریالتون بدید. پس یک متریال vray انتخاب کرده و به map جلوی diffuse بافت vraydirt بدید.
پارامترهای مربوط به اون زیادند اما نیاز نیست که تمامی این پارامترها رو تغییر بدید.
Radius: این پارامتر میزان فضایی که قراره این افکت اعمال بشه رو مشخص می کنه در واقع هر چی عدد Radius رو بیشتر کنید کثیفی تیره تر می شه. پایین این پارامترها رو که نگاه می کنید قسمتی هست که می تونید به Radius یک map هم بدید. براساس عددی که به Radius دادید و map میزان افکت vraydirt محاسبه می شه. قسمت های سفید برابر با میزان radius و قسمت های سیاه برابر با radius صفر هست.
Occluded color: رنگی که برای قسمت های افکت دار یا بعبارتی قسمت های مسدوده شده بکار می ره همون قسمت های کثیف خودمون
Unoccluded color: رنگ قسمت های غیر مسدود می تونید بهش map هم بدید
Distribution: این پارامتر اشعه ها رو مجبور می کنه که بهم نزدیک تر و ه لبه ها بچسبند.
Distribution parameter = 0.0
Distribution parameter > 0.0
Falloff: وضعیت بین نقاط مسدود شده و مشدود نشده (کثیف و تمیز)
Subdivs: با این مفهوم که خوب آشنایید
Bias (X,Y,Z): جهت vraydirt رو می تونید با این محورها تغییر بدید لازمه که بدونید می تونید مقادیر منفی هم به این قسمت بدید تا از میزان اون در راستای یکی از محورهای مختصات کم کنید.
Ignore for GI: اینهم که از روی اسمش معلومه
Consider same object only:اگر تیک این قسمت رو بردارید افکت vraydirt به کل صحنه تون اعمال می شه.
….
these are good!!!!are you a teacher???nice to meet you!!