امروز می خوایم در بحث آموزش پیشرفته vray به ساخت برگ با استفاده از VRay2SidedMtl بپردازیم. البته توضیحات VRay2SidedMtl رو قبلاً براتون گفتم و در آموزش امروز نحوه استفاده از اون رو براتون توضیح می دم.
مطمئنم که عاشق این قسمت می شید
یک گیاهی که دوست دارید انتخاب کنید و به جای برگهاش plan بکشید
البته ما در اینجا جای تعدادی از برگ ها plane گذاشتیم و باز هم البته می تونید این plane ها رو bend هم بکنید که بهتر شبیه برگ باشه
نوبت به ساخت متریال می رسه. همونطوریکه گفتم برگ و اجسام باریک و نازک مثل کاغذ رو باید با VRay2SidedMtl بسازید.
متریال Front متریال اصلی ماست. بهتره بهش color correction بدید تا براساس hue رنگ ها یک تغییر کمی به map داده بشه
بقیه تنظیمات رو مثل تنظیماتی که در شکل مشخص شده انجام بدید
فقط یادتون نره که تو قسمت reflection به Refl. glossiness عدد ۰٫۶ بدید و تیک Fresnel reflection رو بزنید
حالا یک کپی از متریال Front بگیرید و به Back بدید ولی map قسمت Diffuse رو تغییر می دهیم و البته reflection ای نخواهیم داشت.
نتیجه کار به شکل زیر است.
این یکی از موارد استفاده از VRay2SidedMtl هست. اگر دوست داشتید به من ایمیل بزنید تا مثالی دیگه از این متریال رو براتون بزنم
با سلام
ممنون از سایت خوبتون
من وقتی از این متریال استفاده میکنم در ویوپورتم سیاه رنگ و در رندر اصلا شناخته نمیشه. چیکار کنم؟ در رندر و نه در صف
سلام دوست خوبم. نمی دونم تنظیماتی که انجام می دید چی هست اگر بتونید فقط متریال ساخته شده در فایل ۳d رو برام ایمیل کنید حتماً اگر بتونم کمکتون می کنم
ببخشید من ایمیلتونو ندارم
جدیدا عضو سایت شدم اگر میشه راهنمایی کنید…
البته فقط این متر یال رو نیست که مشکل داره…
شما می تونید به ایمیل cgartweblog@gmail.com و یا farzanehghassemi@yahoo.com بفرستید