آموزش vray – ادامه vray sun

تا اینجا در مورد vraysun صحبت کردیم و پارامترهای اون رو تا قسمت Shadow subdivs براتون توضیح دادیم. امروز در ادامه آموزش vray بقیه پارامترهای اون رو توضیح می دیم و در جلسه بعدی براتون مثال ها این تنظیمات رو می ذاریم.

آموزش vray

Shadow bias :هر چقدر میزان عدد این گزینه کمتر باشه طول سایه ای که ایجاد می شود بیشتر است.

Photon emit radius :اگر بخواین این قسمت رو ترجمه کنید می تونید بگید شعاع انتشار فوتون. (معنی فوتون رو که یادتون هست. اگر توی ویکی پدیا این کلمه رو جستجو کنید اینجوری تعریفش می کنه: فوتون یه ذره بنیادی میباشد که بعنوان واحد کوانتومی نور ویا هرنوع تابش الکترومغناطیسی محسوب میشود

حالا نوبت به تعریف خود Photon emit radius می رسه. وقتی VRaySun رو در صحنه می گذارید یک محدوده ای اطرافش با خط سبز مشخص شده. این همون محدوده Photon emit radius هست. در واقع محدوده ایست که فوتون ها در آن پراکنده می شوند.

Sky Model :در اینجا می تونید مدل عملکردی ساخت texture مربوط به VRaySky رو مشخص کنید. )به زبان ساده تر می تونید مشخص کنید که VRaySky یکی از سه نوع مدل موجود باشد)

Indirect horiz. illum :شدت روشنایی سطوح افقی رو مشخص می کند.

Exclude :این گزینه به شما کمک می کند تا هر object ای رو که دوست دارید از امکان دریافت نور خورشید و در نتیجه داشتن سایه محروم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*