در آموزش vray درباره vraymtl صحبت کردیم ولی قسمت brdf اون هنوز باقی مانده. اینم مثل Translucency خیلی بدرد خور نیست ولی شاید یه روزی بکار آید یا اینکه شما نیازتون بشه. مثل Translucency که می شه گفت تنظیمات پیشرفته refraction ئه، BRDF مال Reflection ئه.
BRDF این شکلیه:
پارامترهای BRDF تعیین کننده highlight و براقی reflection متریال است. البته استفاده از این پارامترها در صورتی امکان پذیره که رنگ reflection متفاوت از مشکی و عدد reflection glossiness جز عدد ۱ باشد.
Type: مشخص کننده نوع BRDF یا بعبارتی شکل highlight که شامل سه نوع Phong ،Blinn و Ward است.
به این مثال نگاه کنید.
Phong
Blinn
Ward
Anisotropy: به معنی ناهمسان گردی!!! یا ناهمگون. شکل highlight رو مشخص می کند. میزان ۰ یعنی یک highlight همگون.مقادیر منفی و مثبت آن سطوحی خاردار و برس خورده ایجاد می کند.
نگاه کنید.
Anisotropy= -0.9
Anisotropy= -0.45
Anisotropy= 0.0 (بدون ناهمگونی)
Anisotropy= 0.45
Anisotropy= 0.9
ادامه دارد…