آموزش vray – روش استفاده از متریال آماده

در مبحث آموزش vray تقریباً تمامی مربوط به vraymtl رو با هم یاد گرفتیم. حالا نوبت به این می رسه که یاد بگیریم چطور می شه از یک متریال آماده استفاده کرد. استفاده از متریال آماده همه جا توصیه نمی شه چون در برخی از موارد فایل تون سنگین می شه و نیازی به متریالی با ریزه کاری های زیاد نیست ولی نباید منکر این شد که خیلی جاها بدردتون می خوره و شما رو از انجام کار اضافی راحت می کنه.

به عنوان اولین قدم شما باید یک متریال آماده داشته باشید!!! می تونید اون رو از یک فایل مکس دیگه بردارید و یا از سایت http://www.vray-materials.de دانلود کنید که واقعاً متریال های خوبی توش پیدا می شه. قدم بعدی باز کردن پنجره Material Editor هست که می شه از میانبر m این کار رو انجام داد.

روش استفاده از متریال آماده

بر روی standard کلیک کنید تا پنجره Material/Map Browser برایتان باز بشه. اگر دقت کنید بالا سمت چپ یک فلش کوچک می بینید.

روش استفاده از متریال آماده

بر روی اون کلیک کنید و و گزینه Open Material Liberary… رو انتخاب کنید.

روش استفاده از متریال آماده

از پنجره ای که براتون باز شده به آدرس متریال آماده و یا فایل مکس تان برید. برای باز کردن فایل مکس کافیه از همین پنجره Import Material Library قسمت پائین سمت راست نوع فرمت فایل انتخابی رو بر روی .max بذارید بهمین سادگی!

روش استفاده از متریال آماده

این هم از متریال آماده

4 دیدگاه در “آموزش vray – روش استفاده از متریال آماده

  • بازتاب:متریال آماده vray - آموزش اتوکد vray

  • آگوست 2, 2013 در 3:35 ق.ظ
    Permalink

    mer3oooooooooooo

  • آگوست 20, 2013 در 12:44 ب.ظ
    Permalink

    سلام خانوم قاسمس خسته نباشی من مشکلی که دارم اینکه متریال آماده مکس زیاد دارم ولی نمیتونم از کجا استفاده کنم.یگ فیلم آموزشی دانلود کردم ولی اون قبلش یگsetupاجرا میکرد اونو از کجا بیارم
    ممنون.

  • آگوست 20, 2013 در 4:06 ب.ظ
    Permalink

    سلام دوست خوبم متریال آماده رو باید از طریق پنجره متریال editor بیارید و نیازی به setup نداره یعنی شما هر فایلی که با پسوند mat و max باشه رو می تونید از این طریق به object هاتون بدید. اگه مرحله به مرحله این آموزش رو دنبال کنید باید به نتیجه برسید اگر بتونید برام فایل آموزشی که می گید رو بفرستید شاید بهتر بتونم کمکتون کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*