آموزش vray – ساخت متریال سرامیک

وقتی در قسمت آموزش vray راجع به reflection صحبت می کردیم اگه خاطرتون باشه گفتیم تغییرات رنگ reflect بر روی diffuse تاثیر می ذاره. متریال سرامیک یکی از مثال های این اتفاق هست یعنی رنگ diffuse در نهایت همون رنگی که داده اید در نمی یاد. بهمین علت برای ساخت سرامیک باید diffuse آن را بالاتر از رنگی که می خواهید درست کنید (مثلاً ۲۰۰/۲۰۰/۲۰۰)

ساخت متریال سرامیک

بعد از تعیین رنگ diffuse باید میزان reflect رو مشخص کنید. اگر می خواید تیک Fresnel رو بذارید می توانید از مقادیر بالا یعنی رنگ نزدیک به سفید استفاده کنید و اگر نمی خواید از Fresnel استفاده کنید مقادیر پایین هم جواب می ده.

ما می خواهیم رنگ reflection رو مثل رنگ diffuse روی ۲۰۰/۲۰۰/۲۰۰ تنظیم کنیم. (این عددهایی که براتون می نویسم در واقع اعداد رنگ RGB آن است)

Reflection glossiness: 0.85

Subdivs: 16

Fresnel reflections  رو روشن کرده و بر روی L کلیک کنید.

IOR: 1.8

این تنظیمات بهتون یک متریال سرامیک مثل عکس می دهد. مثل چوب شما می تونید تمامی این تنظیمات رو براساس نیازتون تغییر بدید

4 دیدگاه در “آموزش vray – ساخت متریال سرامیک

  • جولای 28, 2013 در 2:26 ب.ظ
    Permalink

    سلام دوست عزیز ومحترم …ممنون از آموزشهای بسیار کاربردی شما یه سوال داشتم از خدمتتون:من به سایت vray-materials.de سر زدم ولی نتوانستم هیچ متریالی را دانلود کنم…..میتوانید مرا راهنمایی کنید که چگونه متریالها را از سایت مورد نظر دانلود کنم؟؟؟؟؟
    با احترام وتشکر..

  • جولای 28, 2013 در 2:40 ب.ظ
    Permalink

    سلام دوست خوبم شما باید عضو سایت بشید و بعد از log in به قسمت all materials رفته (البته می تونید search کنید که راحت تر متریال مورد نظرتون رو پیدا کنید) و اون رو دانلود کنید اگر بر روی عکس متریال کلیک کنید می تونید تصویر بزرگ اون رو هم ببینید

  • اکتبر 10, 2022 در 11:15 ق.ظ
    Permalink

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*