آموزش vray- نورپردازی فضای خارجی در شب

سلام دوستان خوبم. امروز می خوایم با هم در قسمت آموزش vray روش نورپردازی در شب رو برای فضای exterior یاد بگیریم. برای این کار اولین قدم پیدا کردن یک map خوب از آسمان شب هست.

این عکس رو به environment  بدید  و بعد در تنظیمات رندر به قسمت تنظیمات global illumination رفته و برای secondary bounces گزینه lightcache  رو انتخاب کنید. در قسمت global switches یادتون باشه که باید تیک default lights رو بردارید.

در قسمت environment  تنظیمات رندر تیک GI environment (skylight) override رو بزنید و به اون gradient بدهید. باید این gradient  رو کشیده و به یکی از slot های متریال assign کنید تا بتونید تنظیمات اون رو تغییر بدید. یادتون نره که بعد از drag & draw قسمت gradient به یک متریال گزینه instance رو بزنید تا با تغییر در رنگ و یا تنظیمات gradient  در قسمت environment هم این تغییر اعمال بشه.

اگر یک رندر از صحنه بگیرید احتمالاً نتیجه به شکل زیر خواهد بود.

برای اینکه رندرمون واقعی تر بشه بهتره داخل ساختمان تعدادی نور vraylight بذاریم. برای اینکار باید حوصله به خرج بدید و یک نور رو instance نکنید بلکه برای هر فضا یک نور با تنظیمات همون اتاق بذارید.

برای این مثال ما از نورهای vray با شدت نور ۱ و۲ با رنگ های زرد ، نارنجی و آبی استفاده کرده ایم.

نورهایی که گذاشتیم فضای داخل رو روشن کرد ولی نورهای به میزان کافی طبیعی نیستند یعنی به نظر نمی رسه که نوی از پنجره ها به بیرون می یاد برای اینکار از vray planar lights استفاده می کنیم.

 

 

حالا ساختمان به خوبی خودش رو نشون می ده ولی برای اینکه فضای دور ساختمان (یا همون سایت ) رو بتونیم ببینیم نیاز به نورپردازی داریم.

و در آخر با استفاده از فتوشاپ کمی رنگ و نور های صحنه رو تغییر بدید.

3 دیدگاه در “آموزش vray- نورپردازی فضای خارجی در شب

  • ژانویه 7, 2014 در 3:22 ب.ظ
    Permalink

    mer30 farzaneh jan kheili alliye siteton

  • فوریه 2, 2014 در 8:26 ق.ظ
    Permalink

    شهزستانیم،اگ واسه آموزش بیام با اینکه مکسو بلدم برا تنظیمات رندر وی ری چن ساعت آموزش لازمه،اگ اکگان داره شماره تماس بزارید تا تماس بگیرم باهاتون تو ایمیلم

  • فوریه 2, 2014 در 10:56 ب.ظ
    Permalink

    سلام دوست عزیز بهتون پیشنهاد می کنم اول سایت رو کامل بخونید تا زمان کمتری برای آموزش داشته باشید می تونید با شماره ۰۹۱۲۲۰۱۲۳۶۶ تماس بگیرید و هماهنگ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*