آموزش vray- varyphysicalcamera

قبلاً در آموزش vray براتون توضیح دادم که varyphysicalcamera دقیقاً مثل دوربین عکاسی می مونه یعنی شما می تونید با نورپردازی روز و تنظیم شاتر و …. طوری رندر بگیرید که نور شب رو براتون تداعی کنه.

و البته یک نکته دیگه من فقط یک ایمیل از تمرین یکی از دوستان گرفتم و این یعنی که شما فقط مطالب رو می خونید و استفاده نمی کنید و یا اگر استفاده می کنید برای من نمی فرستید. و این خیلی بده چون تا کار نکنید مشکلاتتون در نمی یاد و نمی شه اونها رو برطرف کرد

Shutter angle: برحسب درجه بوده و برای دوربین سینمایی بکار می ره

 

Shutter offset: برحسب درجه بوده و برای دوربین سینمایی بکار می ره
Latency: برای دوربین ویدئویی بکار می ره
Film speed (ISO): مقادیر پایین این قسمت تصویری تاریک تر و مقادیر بالای آن تصویری روشن تر ایجاد می کند

 

 تا حالا چیزی راجع به bokeh effect  در دوربین و عکاسی شنیدید. اگر نه باید بهتون بگم که با این افکت می تونید قسمت هایی که دوربین روی اونها زوم نیست رو blur کنید مسلماً از این افکت زیاد استفاده کردید و یا حداقل تو عکس های زیادی رو دید
آموزش vray

از این بخش در صورتی می تونید استفاده کنید که Depth-of-field روشن باشه البته Depth-of-field رو بعداً توضیح خواهیم داد
Blades: شکل دهانه دوربین رو مشخص می کنه اگر خاموش باشه دهانه دوربین دایره شکل هست و اگر روشن باشه دهانه دوربین چهارضلعی براساس عدد روبروی اون است

Rotation: زاویه چرخش Blades
Center bias: اعداد مثبت باعث می شود قسمت های خارج از لبه bokeh effect روشن تر باشه و مقادیر منفی باعث براق شدن قسمت های داخل لبه می شود
Anisotropy:باعث کشش bokeh effectبه صورت افقی و عمودی می شه تا لنزهای anamorphic رو شبیه سازی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*