آموزش vray3 – استفاده از progressive یا bucket

در قسمت قبلی آموزش vray3 وقتی در مورد پنجره vray quick setting صحبت می کردیم آخرین گزینه progressive و bucket بود. امروز می خوایم در مورد تفاوت این دو گزینه صحبت کنیم. ابتدا در مورد bucket که از قبل هم در vray  بوده صحبت می کنیم. باکت به مستطیلی که در هنگام رندر گرفتن دیده می شود می گویند.

هر باکت رو می توان به یک قسمت بیکار داد و یا بین چندین پردازنده تقسیم کرد. با اینکار بهره برداری بهینه ای از سیستم های محاسباتی صورت می گیره ولی باکت می تواند زمان رندر رو طولانی تر کند چون خودش زمان سرباره ای رو برای setup شدن و انتقال به شبکه نیاز داره.

در ورژن های قبلی vray وقتی به انتهای رندر می رسیدیم برخی از باکت هایی که کارشون تمام شده بیکار می شدند و برخی دیگر همچنان مشغول رندرینگ بودند و این یعنی تعدادی cpu بیکار ولی در vray3 وقتی به انتهای کار می رسیم برای ادامه رندرینگ باکتها به باکتهای کوچکتری تقسیم می شوند که باعث کاهش زمان رندر و افزایش کارآیی می شود.

اندازه باکت ها رو می شود  در قسمت setting در پنجره render setup تنظیم کرد.

progressive که یک image sampler جدید هست که جایگزین باکتها شده. progressive کل خروجی رو یک جا رندر می گیره و noise اون رو رفته رفته کم می کنه.

 

این گزینه رو می تونید از قسمت image sampler انتخاب کنید

 

در شکل زیر اولی با باکت و دومی با progressive رندر گرفته شده و همانطور که می بینید سرعت رندر progressive از باکت ها بیشتر است.