آموزش vray – نور خورشید در فضای داخلی

سلام دوستای خوبم امیدوارم تا الان سال ۹۲ رو به خوبی سپری کرده باشید. قبلاً در وبلاگ در قسمت آموزش vray در مورد vraysun صحبت کردیم امروز می خوایم بگیم که چطور از نور خورشید در فضای داخلی استفاده کنیم. برای اون دسته از دوستانی که نمی تونن عکس های وبلاگ رو باز کنن این نوید رو داریم که آموزش های وبلاگ به صورت روزانه در این سایت قراره گذاشته بشه یعنی شما می تونید آموزش vray رو به صورت روزانه و قدم به قدم با ما دنبال کنید. البته تا حالا بیشتر vraymtl رو گذاشتیم و  از امروز نیز ادامه اون رو خواهیم داشت.

بریم سر اصل مطلب. وارد شدن نور خورشید یکی از زیباترین افکت هاییه که اگر پنجره داشته باشید می تونید از اون استفاده کنید. برای این کار می تونید از نور vraysun استفاده کنید و یا نورهای target دار مثل target spot و target direct. فرقی نمی کنه کدوم نور رو بذارید ولی مزیت vraysun در اینه که می تونید از vraysky به صورت هماهنگ با نور بهره بگیرید. یعنی وقتی vraysun رو می ذارید کافیه به این سوال پاسخ مثبت بدید.

استفاده نور خورشید در فضای داخلی
آیا می خواهید vraysky به صورت اتوماتیک به عنوان map به environment اضافه بشود؟

البته می تونید به صورت دستی هم از vraysky استفاده کنید ولی با تغییر vraysun و زاویه آن vraysky تغییر نخواهد کرد. (مسلماً هم اگر نور دیگه به جز vraysun داشته باشید باید به طور دستی از vraysky استفاده کنید)

نور خورشید در فضای داخلی

برای اینکه مطلبمون طولانی و خسته کننده نشه تنظیمات vraysun رو به عهده خودتون می ذارم (تو وبلاگ براتون توضیح داده بودم)

بعد از گذاشتن vraysun و درست کردن زاویه و شدت اون حتماً یک تست رندر بگیرید تا از این طریق نور داخل فضاتون رو هم تنظیم کنید. بعضی از دوستان پشت پنجره یک نور vraylight اندازه خود پنجره و یا کمی کوچکتر می ذارن تا همون کار نور خورشید رو انجام بده. این کار زمانی مفیده که پرده و مخصوصاً پرده کرکره داشته باشید(من خودم عاشق سایه پرده کرکره ام که روی زمین می افته.)

ولی مهمترین نکته استفاده از نور خورشید در فضای داخلی وقتیه که پنجره رو کشیدید و به اون متریال شیشه دادید. حتماً در قسمت ساخت متریال شیشه تیک affect shadow رو بزنید تا نور به خوبی از شیشه عبور کنه و در سایه ها به مشکل نخورید.

نور خورشید در فضای داخلی

این هم چند نمونه از کارهایی که با استفاده از vraysun ساخته شده. اگر سوالی داشتید می تونید در بخش نظرات بفرستید. کارهاتون رو هم می تونید به cgartweblo@gmail.com بفرستید تا مشکلاتشون رو با هم برطرف کنیم.

نور خورشید در فضای داخلی

به سایه های پرده کرکره بر روی زمین دقت کنید

نور خورشید در فضای داخلی

این نور با استفاده از افکت volume light رندر گرفته شده

نور خورشید در فضای داخلی

 

4 دیدگاه در “آموزش vray – نور خورشید در فضای داخلی

  • جولای 9, 2013 در 8:08 ب.ظ
    Permalink

    سلام فرزانه خانوم…
    منم یه طراح نوپا هستم …
    میخواستم برای ادامه ی این کار چندتا شرکت معتبر که برای ایجاد شغل طراحی به من کمک میکنن رو بهم ایمیل کنی….
    خیلی بهش نیاز دارم …
    ممنون از لطفت…

  • جولای 10, 2013 در 3:43 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    شما می تونید برای شروع کار مدتی کارآموزی کنید و یا از توی روزنامه شرکت هایی رو که مبتدی استخدام می کنن رو پیدا کنید. من نمی دونم که تحصیلاتتون چیه و دقیقاً چه کاری می خواید انجام بدید. طراح بودن یک سمت کلیه می تونید طراحی داخلی اداری یا مسکونی و یا نما و حتی خود ساختمان باشه

  • مارس 1, 2014 در 10:55 ب.ظ
    Permalink

    سلام فرزانه خانم من برای آوردن نور به داخل فضا مشکل دارم و نمی تونم .رندر های زیادی هم گرفتم و تنظیمات رو هم همانطور که در وبلاگ بوده انجام دادم.

  • مارس 16, 2014 در 3:14 ب.ظ
    Permalink

    می تونم یکی از نمونه کارهاتون رو ببینم؟ اگر ممکنه برام ایمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*