کاهش حجم فایل ۳ds max – تفاوت instance و copy

سلام، از امروز یه بخشی به سایت اضافه کردم به نام گفته ها و نکته ها! (که البته اولیشو با کاهش حجم فایل ۳ds max شروع کردیم) شاید اسمش به نظر یه کم عجیب بیاد ولی حتماً توش می تونین نکته های خیلی خوبی پیدا کنین. گفته هام که نقل قول از یه سری دوستانیه که زحمت می کشن تو بخش نظرات یه سری نکات رو گوش زد می کنن. فکر کردم شاید همه نظرات رو نخونن واسه همین نکاتشون رو به این بخش اضافه می کنم.

در بخش نکته ها و گفته ها هم در مورد ۳ds max صحبت می کنیم هم اتوکد ، فتوشاپ ، معماری و هر چیز دیگه که شاید به نظر جذاب باشه.

این بخش از سایت هنرهای دیجیتال یه بخش تعاملی هست و ممنون می شم اگر مثل بقیه مطالب بهم کمک کنین تا بتونیم این بخش رو بهتر و جذاب تر کنیم. البته این نکته رو هم بگم که اگر ادبیاتش خیلی عامیانه ست من و باید ببخشید چون تجربیاتیه که دارم تو طول کار کسب می کنم (در واقع یه جواریی می خوام براتون خاطره تعریف کنم)

 

اولین مطلب رو با اتفاق جالبی که امروز افتاد شروع می کنم. امروز صبح (مثل هر روز) فایل ۳ds max رو باز کردم تا کارمو شروع کنم. داشتم یه فروشگاه زنجیره ای و مدل می کردم. به خاطرش مجبور شده بودم کلی آبجکت دانلود کنم و دونه دونه تو قفسه بچینمشون.

حجم فایل 3ds max
کم کردن حجم فایل ۳ds max

قسمت بد ماجرا اینجا بود که بعد از یه مدت سیستمم هنگ می کرد. سرعتش خیلی پایین اومده بود و منم که خیلی عجله داشتم عصبی شده بودم. به واحد IT اطلاع دادم که اتفاق عجیبی واسه سیستمم افتاده و خواستم که سریع سیستمم رو بررسی کنه (فکر می کردم شاید cash پر شده یا درایو C پره یا ۳ds max قاطی کرده) خلاصه اوضاع بدی بود. واحد IT (بعد از اینکه کلی وقت من و گرفت) گفت که سیستم هیچ مشکلی نداره و فقط حجم فایل من خیلی خیلی بالاست!!!!

حجم فایل 3ds max
کاهش حجم فایل ۳ds max

خلاصه سرتون و درد نیارم. منم که فکر می کردم این همه قفسه با این همه آبجکت خب معلومه که حجم فایل بالا می شه! خیلی عصبانی برخورد کردم که این واحد IT هم همیشه ایردای الکی می گیره. شروع کردم به سرچ تو اینترنت

بعد از کمی جستجو دلتون نخواد بد ضایع شدم. یادم افتاد که من وقتی داشتم آبجکت ها رو کپی می کردم، دقیقا کپی کردم نه Instance!! و این یعنی اول فاجعه

مجبور شدم کل آبجکت ها رو از اول Instance بگیرم (البته هنوز هم مشغولم) و تا حالا که دارم براتون خاطرمو (یا همون نکته امروز رو) می نویسم حجم فایلم از ۱٫۷ گیگ رسیده به ۳۲۳ مگا بایت!! و امید است که بازهم کاهش بیابد.

کم کردن حجم فایل 3ds max
حجم فایل ۳ds max

و اما نکته امروز: تا جایی که میشه Instance بگیرید، کپی نکنید.

 

 

1 دیدگاه در “کاهش حجم فایل ۳ds max – تفاوت instance و copy

  • اکتبر 1, 2019 در 11:16 ق.ظ
    Permalink

    واقعا ممنون به داد ماهم رسیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*