در این قسمت از آموزش vray به بررسی environment در تنظیمات رندر می پردازیم. شما با استفاده از این قسمت می تونید یک رنگ و یا عکس رو به environment بدید تا در محاسبه GI (که مخفف Global Illumination به معنی روشنایی کلی ست) و reflection/refraction از اون استفاده کنید. البته اگه اینکار رو نکنید vray از پیش فرض مکس استفاده می کنه
On: برای روشن خاموش کردن
Color: رنگ محیط رو مشخص می کنه. البته اگه به environment تون map داده باید دیگه این رنگ تاثیری نخواهد داشت
Multiplier : تعیین کننده میزان شدت رنگ.این مقدار تاثیری روی texture مربوط به environmentنداره البته اگه داشته باشید.
و اون دکمه بزرگی که می بینید برای دادن texture به environment هست
Reflection/refraction environment:
این قسمت به شما این اجازه رو می ده که وقتی Reflection/refraction دارید تنظیمات خود vray رو برای محاسبه تاثیر environment بر روی اون ها بکار ببرید
البته می تونید برای هر متریال environment مربوط به خودش رو تعریف کنید
اگر شما از قسمت Refraction environment استفاده نکنید تنظیمات این قسمت هم بر روی Reflection و هم بر روی Refraction تاثیر خواهد گذاشت ولی اگر Refraction environment رو تغییر بدید اون موقع تغییرات این قسمت فقط روی Reflectionتاثیر می ذاره
On : وقتی تیک این قسمت رو می زنید VRay از رنگ و Texture این قسمت برای محاسبه reflection و refraction استفاده می کنه
Color : رنگ environment رو برای reflection و refraction مشخص می کنه و همونطوریکه گفته شد تاثیری نداره وقتی از Texture استفاده می کنید
:Multiplier این مثل قسمت قبلی هست
و همون دکمه Texture