در ادامه آموزش vray نوبت به Adaptive subdivision در قسمت image sampler می رسه.
خب این نوع sampling در واقع نوع پیشرفته است. موقعی که از افکت های direct GI, DOF, glossy reflection/reftaction استفاده نمی کنید این نوع sampling بهترین گزینه است. چون نسبت به بقیه با همون کیفیت از تعداد sample کمتر و در نتیجه زمان کمتری در رندر استفاده می کنه ولی اگه از افکت هایی که نامبردیم استفاده کنید زمان بیشتری برای رندر استفاده می کنه و همینطور ممکنه نتیجه ای اشتباه بوجود بیاد
البته نسبت به بقیه از RAM بیشتری استفاده می کنه
Min. rate: حداقل sample رو به ازای هر پیکسل مشخص می کنه. ۰ یعنی یک sample به ازای هر پیکسل ، -۱ یعنی یک sample به ازای هر دو پیکسل و -۲ یعنی یک sample به ازای هر چهار پیکسل
Max. rate: حداکثر sample رو به ازای هر پیکسل مشخص می کنه. ۰ یعنی یک sample به ازای هر پیکسل ، ۱ یعنی چهار sample به ازای هر پیکسل و ۲ یعنی یک sample به ازای هر هشت پیکسل
Color threshold: این رو که قبلاً توضیح دادیم
Randomize samples: این گزینه باعث می شه که خطوط عمودی و افقی کمی جابه جا بشه برای اینکه تصویر بهتری ایجاد کنه
Object outline: این گزینه باعث می شه که برای لبه های object ها از sample های خیلی خوب استفاده بشه البته بدون در نظر گرفتن این نکته که واقعا به این نوع sampling نیاز دارند یا نه
و نکته دیگه اینکه وقتی از DOF یا motion blur استفاده می کنید این قسمت دیگه تاثیری نداره
بقیه رو هم که می دونید
حالا کدوم sample برای کار ما بهتره؟؟؟؟
جواب این سوال رو فقط تجربه می دونه ولی یه سری نکته وجود داره که می تونه بهتون کمک کنه
برای صحنه هایی با افکت blurry و texture های ملایم و نرم Adaptive subdivision مناسب تره
برای صحنه هایی با جزئیات بالا در texture و اشکال هندسی Adaptive DMC بهتره
برای صحنه های پیچیده با افکت های بالای blurry و texture های خیلی مفصل و دقیق Fixed rate عالیست