در آموزش vray امروز می خوایهم در مورد تفاوت vray displacemnet با bump صحبت کنیم. برخلاف bump که فقط بردار نرمال سطح را تغییر می دهد vray displacement خود سطح رو عوض می کند. به این مثال ها نگاه کنید.
تصویر اصلی
bump
displacement
همونطور که می بینید در displacement سطح به کلی تغییر کرده تا سایه ، GI و خطوط درستی رو شبیه سازی کنه ولی در bump فقط سطح تغییر کرده و سایه و خطوط شی همون قبلیست.
حالا بیاید با هم VRayDisplacementMod رو امتحان کنیم. در یک صحنه خالی یک کره بکشید و یک متریال استاندارد به اون بدید. و از modifier ها VRayDisplacementMod رو انتخاب کنید.
همونطور که در تصویر پیداست noise خیلی ساده روی کره اعمال شده.ولی نگران نباشید می تونید بهش texture بدید. روی دکمه None کلیک کرده و بافت مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
من بهتون پیشنهاد می دم Cellular رو انتخاب کنید و اون رو بکشید روی یکی از slot های متریال تا بتونید در اون تغییرات لازم رو ایجاد کنید. البته instance رو فراموش نکنید.
برای اینکه میزان displacement رو تغییر بدید می تونید عدد amount رو تغییر بدید مثلاً روی ۵٫۰ بذارید تا نتیجه مثل شکل زیر باشه.
تغییرات shift هم البته باعث shift شدن به بالا و پائین می شه.
Shift = -5.0
Shift = 0.0
Shift = 5.0
ادامه دارد….
سلام با تشکر از توضیحات بسیار خوب موثرتون ، من وقتی از RayDisplacementMod استفاده میکنم نمیتونم تغییرات رو در شی ببینم مگر اینکه رندر بگیرم .چطور میتونم تنظیمات رو تغییر بدم تا تغییرات رو بتونم ببینم ؟