در آموزش vray قسمت frame buffer رو با هم خوندیم.حالا نوبت به Global switches می رسه. شما می تونید در این قسمت برخی از آیتم ها رو در رندر حذف کنید و یا به آن اضافه کنید. برای مثال می تونید بگید که چه نورهایی رو رندر بگیره و یا نگیره و یا حتی یک متریال به کل صحنه تون بدید مثل رندرهای wireframe ای که می گیریم.
بخش Geometry:
Displacement: تو قسمت map هایی که به متریال VRay میدید یک بخش به نام Displacement وجود داره که در بخش VRay پیشرفه کامل براتون توضیح داده می شه
این قسمت باعث می شه که Displacement رندر گرفته بشه اگر از خودتون می پرسید که چرا باید چنین گزینه وجود داشته باشه باید بگم که چون رندر Displacementخیلی زمان بره واسه همین موقعی که دارید test render می گیرید می تونید تک این قسمت رو بردارید که سریعتر رندر بگیرید
البته این تیک فقط مربوط به Displacementمتریال خود VRay هست و ربطی به Displacement مکس نداره
Force back face culling: باعث حذف اشیایی که پشت به دوربین و یا نور هستند می شه
وقی تیک این قسمت رو می زنید اشیایی که چشت به دوربین و یا نور هستند بطور کامل شفاف می شن. این گزینه به شما کمک می کنه تا درون اشیای بسته رو ببینید
بخش Lighting:
Lights: نور کلی رو خاموش و روشن می کنه. وقتی تیک این قسمت رو نزنید VRay از نور پیش فرض استفاده می کنه
وقتی توی صحنه هیچ نوری ندارید باید تیک این قسمت و قسمت Default lights رو بزنید
Default lights: سه تا انتخاب دارید
Off: نورهای پیش فرض برای همیشه خاموش می شن
On: نورهای پیش فرض همیشه روشن هستند مگر اینکه نوری در صحنه بذارید و یا تیک Lights رو بردارید
Off with GI: نور پیش فرض خاموش می شه اگه Global Illumination (بخشی از تنظیمات VRay که در ادامه تنظیمات رندر به اون می پردازیم) رو روشن کنید و یا نوری در صحنه بذارید
بهتره که این قسمت بر روی Off with GI که پیش فرض خودش هست بمونه
Hidden lights: اگه تیک این قسمت رو بزنید نورهایی که Hidden شدند دیگه در رندر تاثیری ندارند
Shadow: سایه ها رندر گرفته بشن یا نه
Show GI only: وقتی تیک این قسمت رو می زنید یعنی نورهای مستقیم تاثیری در رندر نهایی نداشته باشند و فقط نورپردازی غیر مستقیم در رندر دیده شوند
یکم درکش سخت شد نه؟؟؟ اگر از مدرسه چیزی یادتون مونده باشه (که البه نمی دونم چه کلاسی و چه درسی!) ما وقتی اجسام رو می بینیم که بازتابش نور از اونها به چشم ما برسه این یعنی همون نورپردازی غیر مستقیم و یا بعبارتی Indirect Illumination
باز خدا رو شکر که سایتایی مثل سایت شما هست که این چیزارو یاد بده.فنی و حرفه ای که فقط پول میگیره و هیچ بازدهی نداره
ajibe ….man chera zodtar insaito peyda nakardam …mer3o babate mataleb…..tanks