در مبحث آموزش vray راجع به متریال نور و دوربین vray زیاد صحبت کردیم. آخرین مطلبی که در این مورد راجع بهش صحبت می کنیم تنظیمات رندر هست. بهتون تبریک می گم تا دو هفته ی آینده سطح مبتدی vray تموم می شه. و شروع می کنیم به آموزش مطالبی که مورد درخواستتون باشه. یادتون هست که چطور باید موتور رندرتون رو به vray تغییر بدین
F10 کیبوردتون رو بزنید و در قسمت common=>Assign Renderer=>Production گزینه V-Ray Adv رو انتخاب کنید. بخش common که در تمامی موتورهای رندر یکی است پس از این بخش رد می شیم وقسمت V-Ray رو بررسی می کنیم.
دو قسمت اول که اطلاعات vray و سرور اون هست و اما بخش
V-Ray frame buffer:
همونطور که Max از فریم خودش برای رندر استفاده می کنه VRay هم بری خودش یک فریم داره. البته این فریم دارای مزیت هایی هم هست
به شما اجازه مشاهده آسان تمام عناصر رندر در یک پنجره و سوئیچ بین اونها رو می دهداجازه انجام اصلاحات رنگ آمیزی ساده بر روی تصویر رندر شده رو می دهد
به شما این امکان رو می دهد که مشخص کنید رندر از کجا شروع شود
Enable built-in frame buffer: امکان استفاده از فریم VRay رو فراهم می کنه
تا وقتی تیک این قسمت رو نزنید بقیه گزینه ها فعال نمی شن
Render to memory frame buffer: این گزینه باعث می شه که VRay در فریم مخصوص خودش رندر بگیره و اطلاعات مربوط به رنگ رو ذخیره کنه
Get resolution from 3ds Max: وقتی تیک این گزینه رو می زنید resolution مکس به عنوان پیش فرض می گیرد خب اگر هم نزنید می تونید خودتون resolution رو مشخص کنید
Render to V-Ray raw image file: وقتی تیک این قسمت رو می زنید VRay دیگه داده هاش رو در RAM نمی ریزه برای انجام کارهای سنگین این گزینه خیلی مناسبه
Generate preview: این قسمت هم یه preview کوچولو از کاری که قراره رندر بشه بهتون نشون می ده
Save separate render channels: این گزینه هم باعث می شه که کانال های VFBدر فایل های مختلف ذخیره بشه
Save RGB و Save Alpha: این گزینه ها وقتی بدرد می خوره که از کانال هایی به غیر از RGB و Alpha استفاده کنید. یعنی در واقع این دو را ذخیره نمی کند هر چند که تولید می شوند
سلا دوست عزیز یه سوال از حضورتون داشتم
لطف میکنید مشخصات یه pc خوب رو که سرعت خوبی داشته باشه و رندرهای با سرعت بالا رو در مدت کوتاهی بگیره معرفی کنید؟
منظورم از مشخصات : کارت گرافیک و cpu و ram ,ومادر برد میباشد..
ممنون از زحمات شما دوست عزیز..
سلام دوست خوبم پاسخ به این سوال یکم سخته. شما اول باید مشخص کنید که چه کاری می خواید انجام بدید در حد رندر فضای داخلی و یا برای انیمیشن و بعد اینکه چقدر می خواید هزینه کنید . اون موقع با توجه به نوع فعالیت و هزینه می شه تا حدودی مشخصات رو در آورد
سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم یه نما کشیدم وقتی رندر میگیرم زوم که بکنم شطرنجی میشه و اصلا کیفیت نداره در صورتی که بیشتر تنظیمات و بالا در نظر گرفتم .ممنون میشم اگه کمکم کنید.
توی viewport شطرنجی می بینید یا بعد از رندر گرفتن؟
سلام دوستان.
یه سوال دارم . اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.
میخوام بدونم راهی هست که بشه فقط از یک آبجکت انتخابی در یک محیط پر از آبجکت رندر گرفت ؟
مثلا من یه اتاق خواب طراحی کردم؛ میخوام یه تست رندر فقط از تخت خواب بگیرم بدون بقیه اجزا محیط
سلام دو حالت داره. یکی این اینکه اون رو ایزوله کنین و رندر بگیرین راه دومش اینه که از تو تنظیمات دوربین فقط اون رو برای رندر انتخاب کنین