در قسمت قبلی آموزش vray 3 گفتیم که بازرترین تفاوت این ورژن vray با قبلی آن اضافه شدن Vraytoolbar در سمت چپ پنجره ۳ds max هست. امروز می خوایم جزئیات این نوار ابزار صحبت کنیم.
Vray Render Setting:
همون دکمه رندر خودمون که با vray و یا vray RT رندر می گیره
با vray RT رندر می گیرد
پنجره V-Ray frame buffer رو باز می کنه
پنجره تنظیمات رندر
پنجره V-Ray Quick Settings که در بخش بعدی در مورد اون صحبت خواهیم کرد
Vray Light Lister:
Vray Light Lister در واقع لیستی از تمامی نورهای استفاده شده در صحنه بهمراه تنظیمات آنهاست
اگر بر روی آن کلیک کنید پنجره ای به شکل زیر باز می شود:
البته این گزینه در نسخه های قبلی vray هم بوده(در قسمت Tools=Vray Light Lister)
Vray Camera:
در قسمت دوربین های vray قبلاً در مورد vrayphysical camera و vraydome camera صحبت کردیم. گزینه سوم VRayStereoscopic هست که برای ساخت صحنه های سه بعدی که با استفاده از عینک های قرمز و آبی قادر به تماشای آن هستیم استفاده می شه
Vray Light:
در قسمت نورهای vray تنها گزینه ای که به نظر جدید می آید قسمت vray mesh light هست. با استفاده از این گزینه هر آبجکتی که داشته باشیم رو می تونیم تبدیل به یک vray light کنیم که البته با vraylightmtl کاملاً متفاوت هست و تنظیمات مربوط به vraylight رو داره
Vray Objects:
با استفاده از vray proxy شما می تونید یک proxy رو به صحنه صدا بزنید
برای شبیه سازی حالت مایع با استفاده از particle ها کاربرد داره
VRayPlane
VRayDisplacement
VRayFur
VRayHairFarm جهت شبیه سازی مو
VRay Ornatrix Mod
Vray Material:
VRayMtl که خود متریال vray هست. تنها یک نکته وجود داره که اگر آبجکتی رو انتخاب کردید و بعد بر روی این دکمه کلیک کنید یک متریال جدید vray در یک slot جدید پنجره Material Editor ساخته شده و به اون آبجکت assign می شه
متریال VRayVRmatMtl که یک نوع جدید متریال هست که با استفاده از اون می تونیم تنظیمات یک متریال رو ذخیره کرده و در نرم افزارهایی که vray رو support می کنند از اون استفاده کنیم
می تونیم با استفاده از اون یک VRayVRmatMtl رو صدا بزنیم
VRay menu registration که باعث می شه اگر به هر دلیلی منوهای vray پرید بتونید اونها رو دوباره برگردونید