ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۲ که طراحان برتر دنیا برای آنها بسیار هیجان زده اند:

تغییرات همیشه سخت و ترسناک نیستند، بلکه برخی از تغییرات می توانند انرژی بخش بوده و حال روحی انسان را بهبود بخشند. تغییر در دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار یکی از آن دسته تغییراتی ست که می تواند انرژی افراد را افزایش داده و موجب ایجاد انگیزه و افزایش قدرت خلاقیت و نوآوری افراد شود. شاید یکی از دلایلی که هر ساله طراحان داخلی ترندهای جدید سال را معرفی می کنند نیاز به وجود همین تغییرات در محیط اطراف انسان باشد.

در این مقاله می خواهیم در مورد ترندهایی که در سال ۲۰۲۲ برای دکوراسیون های مدرن استفاده خواهند شد، صحبت کنیم. در سالی که پیش روست فضای خانه ها راحت تر و صمیمی تر خواهند شد، طبیعت بیشتر به داخل خانه خواهد آمد و ما شاهد ادغام ظریف المان های دکوراسیون داخلی با مدهای قدیمی، طبیعت و ذن هستیم.

علاوه بر این ها اهمیت راه اندازی دفترکار خانگی و تمیر نگه داشتن فضاها نقش مهمی در ظاهر قضایا خواهند داشت. چرا که بعد از پاندمی بسیاری از مشاغل به صورت دورکار تعریف شده و حتی تعریف بسیاری از مشاغل تغییر کرده است. سازمان ها به صورت مجازی رفتن پیش رفته اند و بسیاری از افراد در فضای خانه مشغول به کارند. پس نیاز است که فضایی به عنوان دفترکار خانگی برای آنها پیش بینی گردد.

اگر آماده هستید که خانه و یا محل کار خود را با ترندهای ۲۰۲۲ به روز کنید ولی نمی دانید که از کجا شروع کنید، کافیست که با مشاوران ما در بخش طراحی داخلی تماس گرفته و از مزایای مشاوره رایگان آنها بهره ببرید!

ترندهایی که برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شود:

ترندهای دکوراسیون داخلی

  • استفاده از متریال های طبیعی

ارتباط دوباره انسان با طبیعت باعث شده تا شادی و نشاط به خانه ها برگردد و سبک سنتی لوکس، سبک مورد علاقه اکثریت شود. لوازم چوبی، سنگ مرمر، حصیرها و دست سازه های هنری می توانند احساس دلنشین صمیمت را منتقل کرده و فضای خانه را گرم و صمیمی کنند. گستره استفاده از متریال های طبیعی می تواند از یک زیر بشقابی ساده حصیری تا یک ست کامل میز ناهارخوری چوبی باشد. اینکه کدامیک را ترجیح می دهید بسته به میزان بودجه شما و نیز میزان علاقه تان به استفاده از این گونه متریال ها دارد.

اما نکته مهم در استفاده از متریال های طبیعی رنگ آنهاست. ترند سال ۲۰۲۲ به سمت رنگ های طبیعی و روشن پیش می رود و خود را جایگزین چوب های ونگه و تیره رنگ می کند تا فضا حس طبیعی تری به خود گرفته و روشن تر و گرم تر شود.

  • پارچه های طرحدار

دنیای پارچه ها دنیایی زیبا و پر از تنوع است که عدم استفاده از آنها در بسیاری از بخش های دکوراسیون داخلی اعم از پرده و مبلمان غیر قابل اجتناب است. وسعت تنوع این متریال از ساده تا نقش برجسته، از طرح های هندسی تا نقوشی برگرفته از طبیعت می باشد. سال ۲۰۲۲ سالی پر از پارچه های طرحدار و کاغذ دیواری های گلدار خواهد بود. ولی این بدین معنی نیست که با طرح قرار است خانه ای شلوغ و پر از نقوش بسازیم. بلکه استفاده از طرح ها باید کاملا فکر شده و بدور از شلوغی و بهم ریختگی باشد.

  • گیاهان بیشتر، زندگی سبزتر

گیاهان آپارتمانی به جز زیبایی و طراوت بخشیدن، فواید زیادی دارند از جمله کاهش میزان سموم موجود در هوا، بهبود کیفیت هوا، پایین آوردن فشار خون و کاهش استرس. پس به جرات می توان گفت که گیاهان زندگی را به خانه شما می آورند.

وجود گیاهان در دکوراسیون مدرن منزل یا محل کار شما هیچ تضادی با سایر المان ها ندارد. پس با خیال راحت می توانید آنها را با هر سبک دکوراسیونی ست کنید. برای اینکار فقط کافیست به هماهنگی گلدان با سایر المان های خانه توجه کنید.

ترندهای دکوراسیون داخلی

این سبزهای دوست داشتنی می تواند جهت افزودن رنگ به فضا، کاهش عمق و یا ارتفاع بصری، ایجاد نقطه کانونی و یا قاب کردن منظره ای خاص کاربرد داشته باشند.

  • استفاده از رنگ و نقش

رنگ، طرح و نقش از مهمترین عناصر معماری داخلی هستند و هویت و سبک محیط را معین می کنند. تنوع استفاده از این عناصر بهمراه فرم باعث می شود که سبک های مختلف دکوراسیون داخلی پدید آمده و میزان سلیقه هر کسی در انتخاب این المان هاست که مشخص می شود. با این تعریف بسیار مهم است که بدانید چطور و درکجا از چه رنگ و طرح و نقشی استفاده نمایید.

سال ۲۰۲۲ سال استفاده از رنگ و طرح است. اینکه می خواهید محیطی آرام بسازید و یا محیطی سرزنده و شلوغ، سبکی مدرن را می پسندید یا سبکی کلاسیک و رسمی، استفاده از رنگ ها و نقوشی متناسب با سبک و سلیقه تان را فراموش نکنید. در این سال قرار است که سادگی را کنار گذاشته و کمی به فضای خود رنگ و لعاب دهید.

  • استفاده از فریم های مشکی

همه ما علاقه داریم که منظره و یا چشم اندازی بینظیر از قاب پنجره اتاق خواب و یا محل کارمان ببینیم. فرقی نمی کند که فرم پنجره ما چگونه است، اصولا انتخاب اول ما برای قاب آن سفید و یا طوسی ست. اما امسال سال فریم های مشکی ست. فریم هایی که قرار است منظره را مانند یک تابلوی زیبا قاب بگیرند و زیبایی آن را با کنتراستی که ایجاد می کنند، دو چندان نمایند.

ترندهای دکوراسیون داخلی

مرور کلی

ترندهای دکوراسیون داخلی هر ساله با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، عوض می شوند. ولی این بدان معنی نیست که ما باید هر سال دکوراسیون خود را تغییر دهیم. اگر علاقه مندید که با تغییرات روز همراه باشید، کافیست با تغییر در اکسسوری ها و دکوری ها شروع کنید. زیرا اینها کمتر هزینه ترین و راحت ترین تغییرات را ایجاد می کنند. ما در “مرکز هنرهای دیجیتال” همواره سعی می کنیم تا ترندهایی را معرفی کنیم که تغییر در دکوراسیون را برای شما ممکن سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*