تیپ شخصیتی INFJ (حامی)

شخصیت حامی یا مدافع، فردی ست با ویژگی های شخصیتی درونگرا، شهودی، احساسی و قضاوت کننده. این تیپ شخصیتی بسیار نادر و کمیاب است و کمتر از یک درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهد. این گونه افراد دارای حس ذاتی آرمان گرایی و آینده نگری هستند و بینش درونی، ارزش های شخصی و اصولی از اومانیسم آنها را در همه چیز راهنمایی می کند. اما آنچه که اینگونه افراد را از سایرین جدا می سازد قاطعیت و اراده آنها در زندگی ست. افراد حامی شخصیت های رویاپرداز و منفعلی نیستند بلکه کسانی هستند که برای تحقق اهداف خود و ایجاد تاثیرات مثبت پایدار گام هایی عینی برمی دارند.

شخصیت حامی infj

با مردم به گونه ای رفتار کنید که انگار همان چیزی هستند که باید باشند و شما به آنها کمک می کنید تا به آنچه می توانند تبدیل شوند.

گوته

تیپ شخصیتی حامی که یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی آزمون MBTI محسوب میشود، شخصیتی منحصر به فرد و همه کاره دارد. برای مثال، حامیان می توانند با اشتیاق و اعتقاد زیادی در دفاع از ایده آل های خود صحبت و بحث کنند اما ممکن است در مواقع دیگر آرام و کم بیان باشند و سعی کنند تا با حفظ آرامش خود دیگران را به چالش بکشند.

به پای حق و حقیقت بایستید!!

حامیان عموما تلاش می کنند تا آنچه را که درست است انجام دهند و سعی بر این دارند که جهانی ایجاد نمایند که در آن دیگران نیز کار درست را انجام دهند. این تیپ شخصیتی فکر می کند که باید از نقاط قوت خود، از جمله خلاقیت، تخیل و حساسیت، برای اعتلای دیگران و گسترش شفقت استفاده نماید. مفاهیمی از قبیل برابری و کارما برای حامیان معانی زیادی دارد.

شخصیت حامی infj

نقاط قوت شخصت حامی

خلاق : شخصیت های حامی از یافتن راه حل مشکلات خصوصا برای افرادی که به آنها اهمیت می دهند، لذت می برند. برای انجام این کار، آنها از قدرت تخیل و حس قوی شفقت خود استفاده می کنند. این نقطه قوت می تواند آنها را به مشاوران عالی تبدیل کند.

حس بصیرت : حامیان معمولاً تلاش می‌کنند از ظاهر امور گذشته و به قلب اتفاقات برسند. این می تواند به آنها توانایی عجیبی برای درک انگیزه ها، احساسات و نیازهای واقعی افراد بدهد.

پایبند به اصول : افراد با تیپ شخصیتی مدافع معمولا باورهای عمیقی دارند و اعتقاد آنها اغلب وقتی در مورد موضوعاتی که برایشان مهم است صحبت می کنند، آشکار می شود. مدافعان می‌توانند سخنرانانی قانع‌کننده و الهام‌بخش باشند و با آرمان هایشان سخت‌ترین شکاکان را نیز متقاعد سازند.

پرشور و هیجان : حامیان می توانند ایده های خود را با یک نگرش یکپارچه دنبال کنند که ممکن است دیگران را غافلگیر کند. این شخصیت ها به ندرت به “خوب بودن” رضایت می دهند و تمایل آنها برای برهم زدن وضعیت موجود ممکن است همه را خوشحال نکند. با این اوصاف، اشتیاق مدافعان به هدف انتخابی خود، جنبه کلیدی شخصیت آنهاست.

نوع دوستی : هدف حامیان استفاده از نقاط قوت خود برای منافع بیشتر است – آنها به ندرت از موفقیتی که به کمک دیگران باشد، لذت می برند. آنها تمایل دارند به این فکر کنند که چگونه اعمالشان بر دیگران تأثیر می گذارد و هدف آنها این است که به گونه ای رفتار کنند که به اطرافیانشان کمک کند و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

نقاط ضعف شخصت حامی

حساس به انتقاد : وقتی کسی اصول یا ارزش های او را به چالش می کشد، فرد حامی INFJ ممکن است به شدت واکنش نشان دهند. افراد با این تیپ شخصیتی می توانند در مواجهه با انتقادات و درگیری ها حالت تدافعی به خود بگیرند، به خصوص در مورد مسائلی که به قلب آنها نزدیک است.

تمایلی به ورود دیگران به فضای خصوصی شان ندارند : مدافعان برای صداقت ارزش قائل هستند، اما علاقه ای به کنجاوی دیگران در زندگی خصوصیشان ندارند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها فکر می‌کنند باید مشکلاتشان را خودشان حل کنند یا نمی‌خواهند دیگران را زیر بار مشکلاتشان قرار دهند. هنگامی که مدافعان کمک نمی خواهند، ممکن است ناخواسته خود را عقب نگه دارند یا در روابط خود فاصله ایجاد کنند.

کمال گرا : تیپ شخصیتی مدافع با ایده آلیسم تعریف می شود. در حالی که این یک صفت از بسیاری جهات فوق العاده محسوب می شود اما همیشه خوب نیست. اگر مدام بر روی عیوب خود  تمرکز  کنند و فکر کنند که آیا باید به دنبال چیز بهتری باید باشند یا خیر، ممکن است شغل، موقعیت های زندگی یا روابط خود را مناسب ندانند و مدام در حال عوض کردن آنها باشند.

اجتناب از معمولی بودن : شخصیت‌های مدافع یا حامی معمولا با حس، داشتن هدف بزرگ‌تر در زندگی برانگیخته می‌شوند. آنها ممکن است شکستن اهداف بزرگ را به مراحل کوچک و قابل کنترل خسته کننده یا غیر ضروری بدانند. اما اگر اهداف را به کارهای کوچک تبدیل نکنند، ممکن است از خود ناامید شوند و اهداف آنها هرگز محقق نشود.

مستعد فرسودگی شغلی : کمال‌گرایی و محتاط بودن حامیان INFJ ممکن است گزینه‌های کمی در مورد نوع شغل برای آنها بگذارد. افراد با این تیپ شخصیتی اگر راهی برای متعادل کردن انگیزه خود برای کمک به دیگران و مراقبت از خود و استراحت لازم پیدا نکنند، می توانند خود را خسته و افسرده کنند.

شخصیت حامی infj

و اما سبک دکوراسیون افراد با شخصیت INFJ

سبک معماری داخلی مناسب برای افراد دارای شخصیت INFJ، سبک پست مدرن است. این سبک از دکوراسیون داخلی پا از سبک مدرن فراتر گذاشته و هر آنچه که در سبک مدرن از قلم افتاده در این سبک لحاظ شده است. این سبک مناسب افرادی آرمان گرا و فعال درست همانند شخصیت حامی می باشد. چرا که در این سبک یک دکوراسیون عجیب و غریب که خارج از قواعد معمول طراحی ست، انتظار می رود.

ویژگی های بازر سبک پست مدرن را می توان موارد زیر دانست:

  • عدم استفاده از تقارن
  • عدم استفاده از مبلمان کلاسیک و یا اکسسوری های قدیمی
  • استفاده از همه طیف رنگی خصوصا رنگ های گرم و متالیک
  • استفاده از بافت در دکوراسیون داخلی
  • استفاده از فرم های انتزاعی
  • به طور خلاصه: هر چه عجیب و غریب تر بهتر

سبک دکوراسیون شخصیت infj

برای افراد حامی نمی توان صرفا به سبک پست مدرن اکتفا کرد. افرادی با شخصیت INFJ خود می توانند خالقان سبک معماری خود باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید در سبک خود موارد زیر را فراموش نکنید:

  • به شهود خود اعتماد کند: شخص حامی بسیار شهودی ست و به شهود خود اعتماد دارد. اگرچه عموما نمی توانند توضیح دهند که پرا یک موضوع را می دادند و فقط می توانند آن را انجام دهند. از این جنبه فردی خود می توانید در دکوراسیون استفاده کنید.به غرایز خود اعتماد کنید، ممکن است ندانید چرا چیزی را دوست دارید، اما احتمال زیاد آن یک انتخاب عالی ست!
  •  از هنر لذت ببرید: INFJ ها اغلب به هنر علاقه مندند. این جنبه از شخصیت تان را در خانه نشان دهید. نقاشی می کنید؟ یک نقاشی پست مدرن می تواند تابلوی زیبایی بر دیوار خانه یا محل کارتان باشد. ساز میزنید؟ صفحات موسیقی، سازهای مختلف می تواند اکسسوری های منزل تان باشد یا حتی در گوشه ای خانه غرفه موسیقی راه اندازی کنید. در کل هر آنچه که به افزایش خلاقیت تان کمک می کند را در خانه بگنجانید. اجازه دهید که خانه یا محل کارتان الهام بخش تان باشد.
  • هرج و مرج های منظم ایجاد کنید!! احتمالا از آن دسته افرادی هستید که از سازماندهی و نظم بیشتر احساس رضایت می کنید. اما گاهی اوقات ممکن است بین دنیای درونی شخصیت شما با جهان بیرونی تضادی برقرار باشد و این باعث بروز نشانه هایی از آشفتگی مانند یک میز کار نامرتب شود. اما خود را بیش از حد نگران نکنید. یک رول برای پوشاندن شلوغی ها و یا یک جدا کننده برای قسمتی از اتاق که نامرتب است می تواند به راحتی نظم را به فضا برگرداند و آرامش را دوباره تجربه کنید.
  • بهترین جریان فضایی را ایجاد کنید: گاهی اوقات افراد جنبه های عملی و کارکردی جریان فضا را فراموش می کنند. بدین معنی که فضا به درستی چیدمان نمی شود تا بتواند بهترین عملکرد و کارکرد را داشته باشد. اما این مورد در مورد INJF ها صدق نمی کند. این تیپ شخصیتی دائما به دنبال بهبود است و با تفکر می تواند به بهترین سیستم کارکردی فضا دست یابد. به همین دلیل شما نیز اگر ذهنتان را به این موضوع معطوف کنید، احتمالا خانه یا محیط کاری با بهترین عملکرد خواهید داشت. البته فراموش نکنید که به شهود خود نیز می توانید اعتماد کنید.
  •  عزیزانتان را از قلم نیاندازید: بهترین حامیان کسانی هستند که دوستشان دارند. آنها همیشه عزیزانشان را تشویق می کنند تا بهترین باشند به همین دلیل نقاط قوت آنها را  می شناسند و از آنها تجلیل می کنند. شما نیز می توانید از این جنبه شخصیتی خود برای دکوراسیون داخلی تان بهره بگیرید. به دستاوردهای پسرتان در فوتبال افتخار می کنید؟ از وسایل او در دکوراسیون استفاده کنید. دخترتان نقاشی های زیبایی می کشد؟ آنها را به دیوار بزنید.  از خانه و محیط کارتان برای جشن گرفتن موفقیت های عزیزانتان استفاده کنید!
  • استرس را کاهش دهید: استرس می تواند تاثیر منفی بر تیپ شخصیتی حامی بگذارد و حتی ممکن است که استرس را از طریق بیماری های جسمی نشان دهد. پس باید مراقب باشید تا از نظر جسمی و ذهنی سالم بمانید. با ایجاد فضایی آرام تا جایی که ممکن است استرس را کاهش دهید. برای مثال می توانید از رنگ های آرامش بخش مانند سبز و آبی کمک بگیرید تا به جلوگیری از مشاجره کمک کند. و فضایی بسازید که در آن کاملا حس آرامش داشته باشید.
  • عقب بایستید و لذت ببرید: به عنوان فردی که همیشه در تلاش بهتر شدن است تشخیص اسنکه چقدر پیشرفت کرده اید شاید دشوار باشد. در حالی که ممکن است درگیر وسایلی باشید که در خانه درست کار نمی کنند ولی یک قدم به غقب بردارید و برای لحظه ای از آنچه در خانه هست لذت ببرید و ببینید که چقدر خوب همه وسایل را در کنار هم چیدمان کرده اید. برای همه ما مهم است که بتوانیم دستاورد های خود را تشخیص دهیم، پس حتما اینکار را انجام دهید.

سبک دکوراسیون شخصیت infj

از اینکه زمان گذاشتید و مطالب ما را در مورد شخصیت INFJ و سبک دکوراسیون داخلی مناسب برای این تیپ شخصیتی خواندید از شما سپاسگزاریم. اگر شخصیت شما هم حامی ست، دوست دارم که بدانم چگونه سیستم خانه بهتری ایجاد می کنید و یا چگونه شخصیت هنری شما بر دکوراسیون تان اثر می گذارد. در بخش نظرات حتما نظرات خودتان را بنویسید تا بتوانم در آینده مطالب بهتری را در این خصوص ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*