آموزش vray- ادامه vraylight

تا امروز در آموزش vray راجع به vraylight صحبت کردیم.vraylight یکی از نورهای کاربردی هست که احتمالاً خیلی ازش استفاده خواهید کرد. اگر تا امروز آموزش های ما رو دنبال کرده باشید با گزینه های Sampling آشنا هستید. پس می ریم سراغ Texture.

آموزش vray

 

Use texture :اگر از نورهای Rectangle, Dome و یا Mesh استفاده می کنید این گزینه باعث می شود که برای سطح نور از texture اسفاده کند.

Texture :خب اینم که همون Texture ست.

Resolution :کیفیت Texture

Adaptiveness :به معنی انطباق است و میزان روشنایی Texture رو مشخص می کند. اگر ۰.۰ باشه هیچگونه تطبیقی برای شدت texture صورت نخواهد گرفت. و وقتی ۱.۰ باشه حداکثر میزان تطابق صورت می گیرد. تغییر در مقدار این پارامتر وقتی لازم است که بخش هایی از texture  خیلی روشن باشد. این کار باعث می شود تا از تمرکز نور در برخی از قسمت ها جلوگیری شود.

 

بخش Dome light options:

Spherical (full dome):اگر تیک این گزینه رو بزنیم باعث می شود که نور کل محیط اطراف رو در بربگیرد ولی اگر تیک نداشه باشه نور فقط همون hemisphere  رو دربر میگیرد.

از اینجا به بعد خیلی بدردتون نمی خوره ولی اگر جایی خواستید استفاده کنید کافیه یا به من ایمیل بزنید و یا تو بخش نظرات بنویسید تا براتون توضیح بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*