و بازهم آموزش vray و ادامه Global switches:
Indirect illumination : به معنی بازتابش غیر مستقیم هست. یک بار براتون در این مورد توضیح داده بودم که ما اجسام رو به علت بازتابش نورشون می بینیم و بازتابش غیر مستقیم نیز به همین منظور هست
در این قسمت تنها گزینه ای که داریم Don’t render final image هست که اگر تیک این قسمت رو بزنید VRay فقط map های مربوط به روشنایی عمومی رو محاسبه می کند
Raytracing :این قسمت هم تنها شامل Secondary rays bias هست. وقتی صفحاتی دارید که روی یکدیگر افتاده و overlap دارند استفاده از این گزینه باعث می شه که لکه های سیاه ایجاد نمی شه
بخش Compatibility شامل دو گزینه زیر است
Legacy sun/sky/camera models :وقتی تیگ این قسمت رو می زنید VRay امکان استفاده از مدل هایی که با ورژن قیم اون سازگار بودند رو خواهد داشت
Use 3ds Max photometric scale :وقتی تیک این قسمت رو می زنید می تونید مطمئن باشید که VRay از نور photometric مربوط به خود Max مانند VRayLight استفاده خواهد کرد