تا به حال خیلی راجع به دوربین vray صحبت کردیم. امروز در ادامه آموزش vray قسمت های Distortion + Miscellaneous parameters رو مورد بررسی قرار می دیم.
distortion به معنی اعوجاج هست و دقیقاً همین کار رو با عکس می کند به این مثال ها نگاه کنید
Distortion: ۱٫۰ و Distortion type: Quadratic
Distortion: -۱٫۰ و Distortion type: Quadratic
Distortion: ۱٫۰ و Dstortion type: Cubic
Distortion: -۱٫۰ و Distortion type : Cubic
Miscellaneous parameters:
Horizon line: روشن کردن این گزینه خط افق دوربین رو نشون می دهClipping: گزینه Clipping رو روشن می کنه
Near/far clipping range و Near/Far environment range که از اسمشون معلومه
show cone هم که مخروطی دوربین که نشون دهنده زاویه دیدش هست رو نشون می ده
موقع استفاده از VRayPhysicalCamera باید به این نکته توجه کنید:Camera correction رو نمی تونید استفاده کنید در عوض Vertical shift همون کارو براتون انجام می ده