آموزش VRayCompTex

در آموزش VRayCompTex در واقع یاد می گیریم که چطور دو texture رو با هم ترکیب کنیم. وقتی روی دکمه جلوی diffuse کلیک می کنید می تونید این texture رو انتخاب کرده و پارامترهای اون رو بنا به نیازتون تغییر بدید.

آموزش VRayCompTex

همونطور که می بینید گزینه های کمی داره برای تغییر دادن ولی می تونه کاربرد زیادی داشته باشه. قبلاً گفتم که برای ترکیب های مختلف دو texture بکار می ره:

Source A: تکسچر اول

Source B: تکسچر دوم

Operator: روش ترکیب این دو

Add A+B:این روش ترکیب پیکسل های یکی رو به دیگری اضافه می کنه. اگر بخوایم خیلی تئوری برخورد کنیم ۲۵۶ در سیستم RGB رنگ سفید می شه پس اگر ترکیب پیکسل های دو texture عدد ۲۵۶ باشه رنگ سفید رو می بینیم.

Subtract A-B: پیکسل های Source B رو از Source A کم می کنه و بازهم در تئوری اگر حاصل منفی بشه رنگ سیاه خواهیم داشت

Difference|A-B|: نموداریهای ون رو یادتونه. این حالت یکی از شکل های نمودار ون بود. کم کردن اختلاف های Source B از Source A و همیشه هم نتیجه مثبت هست

Multiply A*B: ….

یکی از روش های خوب ترکیب زیر هست:

آموزش VRayCompTex

اگر این متریال رو به diffuse بدید noise یک متریال مناسب رو براتون شبیه سازی می کنه و VrayEdgesTex لبه های fillet شده زیبا رو. به نظر من خیلی بهتره که کل لبه های کارتون رو chamfer کرده و یا از chamferbox استفاده کنید تا لبه های نرم و نوار شده یک box رو بسازید. نظر شما چیه؟

البته بگم که اگر در مورد VrayEdgesTex نمی دونید به زودی در مورد اون نیز صحبت خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*