شما به انجام یک تمرین دعوت شدید

سلام دوستان خوبم. اون دوستای خوبی که مطالب آموزش vray رو در وبلاگ دنبال می کردند خاطرشون هست که وقتی به این جای مباحث vray رسیدیم یک تمرین در نظر گرفتیم تا میزان پیشرفت کارمون رو ببینیم.

من خودم همیشه از تمرین می ترسم چون یاد مدرسه و مشق شب و … می افتم ولی تمرین های ۳ds max و vray مثل جایزه می مونه. اینقدر رندر می گیری تا به نظرت خوب می یاد و بعد دوست داری هی نگاش کنی آخرش هم به خودت می گی “خیلی خوب شد، حسابی حال کردم”

بعد هی دوست داری به این و اون نشون بدی ولی نصف آدمهای اطرافت چیزی راجع به ۳d نمی دونن و اکتفا می کنن به یک نگاه سر سری و یک لبخند الکی که آره خوب شد.

اون موقعست که می گی کاشکی یکی پیدا می شد که این کار رو بلد بود و واقعاً می تونست نظر درست بده.

تازه بعد از چند روز که دوباره می ری سراغش پیش خودت فکر می کنی که “واقعا من اینو زدم ، حسابی اینکار شدم ها” ولی بازم کمبود یک آدم مرتبط رو حس می کنی.

 

حالا از امروز می خوایم باهم تمرین کنیم. البته به پیشنهاد یکی از دوستهای خوبم.

بعد کارتون رو به آدرس ایمیل cgartweblog@gmail.com بفرستید. من اونها رو رو وبلاگ می ذارم و همگی نظر می دیم.

 

تمرین ۱: لطف کنید اتاقتون رو توی ۳d درست کرده و با استفاده از vray متریال دهی و نورپردازی کنید.(فقط نور VRaylight مهم هست ، البته اگر پنجره دارید و می خواهید اتاقتون رو تو روز نشون بدید شاید بد نباشه یه نور خورشید هم وارد اتاق بشه)

توجه کنید که برای من مدل سازی و سایر قسمت ها مهم نیست ما فقط قراره از نظر آموزش هایی که تا اینجا داشتیم اون رو بررسی کنیم. پس بهتره روی متریال و نورتون خوب کار کنید و به جای مدل سازی از مدل های آماده استفاده کنید تا خیلی نخواین روش وقت بذارید

فقط می خوام یکی از تنظیمات موتور رندر vray رو جلوتر بهتون بگم تا کارتون واقعی تر به نظر برسه البته سرعت رندر رو خیلی پائین می یاره ولی خب ارزشش رو داره (بقیه تنظیمات باشه بعد از نور و دوربین)

قبلش به اونهایی که ممکنه به من خرده بگیرن به خاطرجلوتر گفتن این تنظیمات این توضیح رو بدم که چون نمی تونم ازتون بخوام فایل اصلی کارتون رو برام بفرستید (با توجه به حجم بالای احتمالی اون) و همچنین غیر واقعی بودن کار بدون انجام این تنظیمات نمی شه از گفتنش گذشت و پیشاپیش ازتون معذرت می خوام.

به پنجره تنظیمات رندر vary و قسمت سوم اون یعنی Indirect illumination برید و تیک on رو بزنید.

 

آموزش vray

Secondary bounces رو روی light cache بذارید و بعد رندر بگیرید.

تا اینجا می تونید یک رندر نسبتاً واقعی بگیرید.

 

منتظر کارهای قشنگون هستیم.

1 دیدگاه در “شما به انجام یک تمرین دعوت شدید

  • جولای 4, 2013 در 12:21 ب.ظ
    Permalink

    درود و سپاس از این ایده ی خوب
    چند تا از کارامو براتون ایمیل کردم ، دوست دارم بدونم نظرتون راجع به کارام چیه و البته نظر دوستان دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*