آموزش پلاگین ۳ds max – پلاگین floor generator

یکی از پلاگین های کاربردی ۳d max پلاگین floor generator هست که برای ساخت انواع کف بکار می ره. این پلاگین در واقع یک اسکریپت ئه که می تونید از قسمت دانلود اون رو دانلود کنید. بعد از دانلود کردن فایل floor generator باید اون رو در فولدر اسکریپت های ۳d کپی کنید تا بتونید ازش استفاده کنید.( البته روش سادش اینه با drag & draw اون رو بکشید تو صفحه ۳d)

برای استفاده از این پلاگین باید یک شکل دو بعدی بسته بکشید و بعد اون رو انتخاب کرده و بر روی create کلیک کنید. در صورتیکه هر تغییری در تنظیمات floor generator ایجاد کردید باید بر روی update کلیک کنید

البته باید بگم که shape ای که می سازید از بین نمی ره بلکه یک objectجدید ایجاد می شه.

length و width که مشخصه. مقدار Gap Length که با مقدار Gap Width قفل شده و با هم تغییر می کنند فاصله بین هر تایل رو مشخص می کنه. می تونید کلیک بر روی L مقادیر آن را جداگانه تغییر دهید.

قسمت extrude هم میزان میزان extrude شکل دو بعدی رو مشخص می کنه و میزان bevel هم کرو لبه های هر تایل رو.

شاید از گزینه scale هم استفاده کنید و سایر گزینه ها خیلی کاربردی نداره.

متریالی که برای این نوع کف پوش مناسب هست MultiTexture Map می باشد که در قسمت بعدی راجع به اون صحبت خواهیم کرد.

1 دیدگاه در “آموزش پلاگین ۳ds max – پلاگین floor generator

  • آوریل 10, 2016 در 10:56 ب.ظ
    Permalink

    با سلام
    پلاگین رو دانلود و کپی کردم تو فولدر Script ولی وقتی از مکس run script رو میزنم این پیغام رو میده
    cannot assign to read-only variable:floor generator
    لطفا راهنمای کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*