آموزش vray- رندر با کیفیت چاپ

امروز در آموزش vray می خوایم با هم کمی در مورد چگونگی رندر با کیفیت چاپ صحبت کنیم. درآینده در مورد این قسمت بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای اینکه بتونید رندری جهت چاپ بگیرید اولین قدم اینه که ابعاد فریم مورد نظرتون رو بتونید درست کنید. به قسمت rendering رفته و بخش print size assistance رو انتخاب کنید.

آموزش vray

در پنجره ای که باز می شه واحد رو به mm (میلی متر) تغییر داده و اندازه مورد نظرتون رو وارد کنید. مثلاً برای A4 باید ابعاد ۲۹۷*۲۱۰ وارد کنید.

آموزش vray

بعد از تعیین ابعاد فریم نوبت به تنظیمات رندر می رسه. البته باید بگم که فقط تنظیمات بالا رندر باعث واقعی شدن رندرتون نمی شه. همانطور که بارها گفتم متریال ، نورپردازی و استفاده از تناسبات واقعی در کنار تنظیمات بالای رندر کارتون رو واقعی می کنه. اگر سیستمی مناسب برای رندر با کیفیت بالا دارید تنظیمات رندرتون رو به صورت زیر تغییر بدید.

نوع anti aliasing filter کاملاً سلیقه ای است. ولی بهتون توصیه می کنم گزینه ای غیر از area رو استفاده کنید. ( من خودم همیشه یکی از Catmull-Rom ، Mitchell-Netravali و VrayLanczosFilter رو استفاده می کنم)

و

و

و

بعد از رندر گرفتن باید در فتوشاپ تغییرات نهایی رو مثل white balance و … بدید. با این تنظیمات می تونید یک رندر با کیفیت بگیرید ولی باغث نمی شه که کارتون در چاپ هم خوب در بیاد شاید برای شما هم این مشکل پیش اومده باشه که بعد از چاپ احساس می کنید یک لایه از رنگی خاص بر کل کارتون پاشیده شده باشه. ولی کارتون در مانیتور خیلی خوب در اومده. white balance بهتون کمک می کنه که تا حدی از این مشکل کاسته شده و رنگ سفیدتون واقعاً سفید باشه. بعداً مفصلاً راجع به این موضوع صحبت می کنیم.

 

 

 

4 دیدگاه در “آموزش vray- رندر با کیفیت چاپ

  • اکتبر 29, 2013 در 11:58 ق.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    ببخشید امکانش هست نصب پلاگین multi texture را اموزش بدهید ؟؟
    با تشکر

  • اکتبر 31, 2013 در 11:42 ب.ظ
    Permalink

    salam mamnoon az etelaate khobetoton vaghean mofid hastan enshaalah ke haroz movafagh tar az roze ghabl beshid be omide khoda

  • نوامبر 24, 2013 در 11:07 ب.ظ
    Permalink

    lمثل بقیه آموزشاتون عالی بود.

  • ژانویه 10, 2014 در 11:58 ب.ظ
    Permalink

    man be khatere karhaye nek va mofidi ke anjam dadin az shoma sepas gozaram.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*